divendres, 31 de desembre del 2010

Haikús de Joana Raspall (per començar un nou any) Bon any!!


La veterana escriptora Joana Raspall, afincada a Sant Feliu de Llobregat, ens ha sorprès les darreres setmanes publicant un nou poemari titulat: "el jardí vivent".
És prou coneguda la gran habilitat i mestratge de Raspall per fer micro-poesia, és a dir, tankes i haikús.
Per acabar i començar el nou any, n'he seleccionat alguns que he trobat per la xarxa.BON ANY!!
Haikús
Eren de seda
els pètals ara mústics
que el vent s'emporta.
*
Camins abruptes
em semblaven joguines
i ara m'acoren
**
El riu, les ales,
el mar o les senderes...,
tot se m'enduia.
***
Per deslliurar-nos
de creences arcaiques,
hem creat ídols.
****
La gota d'aigua
pot transformar la roca
acariciant-la.
******
La posta és lenta;
li pesa endur-se un dia
ple de desitjos.
*
L'ametller gosa
florir quan la glaçada
està distreta.
**
Estic desperta?
Potser abans vivia
el somni d'ara?
***
Com puc resoldre
el guirigall de dubtes
sense traïr-me?
***
Jo caminava
creient que estava quieta
i el món corria.
****
Cada paraula
és un batec de vida
que vol donar-se.

JOANA RASPALL (Barcelona, 1913)
escriptora i bibliotecària


1 comentari:

  1. Gràcies per compartir els poemes. Me'ls quede i els enganxe al meu bloc.

    ResponElimina