dimarts, 16 de juny del 2009

Llum sota l'ombra de Carme Raichs


Llum sota l'ombra
Jo m'invento rimes noves de vers
perquè estimo estrenar poesia;
en les hores d'aquest viure pervers,
cerco endins nits més clares que el dia.
Quan encalço l'esperança, que em nia
sota l'ombra del conviure divers,
sempre trobo la sortida que em guia
vers la ruta del meu viu univers.
La represa obre pas a les fites;
cada fosca ja perfila clarors
i s'eixamplen les raons més petites.
Recercant-les, com un íntim esbós,
les paraules, flors de vells i nous mites,
ara sembren, en la Terra, llavors!
Carme Raichs
Aquest és un poema penjat al portal de Relatsencatalà d'una autora veterana nascuda a Agramunt, a l'Urgell. Fa temps que viu a Sant Boi de Llobregat i s'ha integrat plenament en la vida santboiana ja que és la responsable de diversos recitals, tallers poètics i la tertúlia poètica que es fa a la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer.
L'últim llibre de poemes que ha publicat s'anomena "Atura't" publicat per Abadia Editors.
Us convido a sentir l'entrevista que li van fer a Ràdio St.Boi en el programa "en companyia" de la Paky López.
http://en-companyia.blogspot.com/2009/02/carme-raichs_02.html
*He il·lustrat aquest post amb un quadre d'un pintor que va participar en el concurs de Pintura ràpida de la Festa de la Cirera de Santa Coloma de Cervelló. És la carretera de la Via Cornisa (Avda.Lluís Companys) que uneix St.Boi amb Sta.Coloma a l'altura de Can Julià. L'autora ens parla de Llum i el quadre em transmet tanta llum que pensat que seria una bona il·lustració.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada