dimarts, 6 de desembre del 2011

Llums de Nadal a Sant Just de Joan Margarit/bones festes!!!

En el seu dia vaig publicar un post amb un videoclip del cantautor Narcís Perich musicant el següent poema: http://lletresipaisatgesdelbaix.blogspot.com/2010/01/llums-de-nadal-sant-just.html
Avui justament he decidit publicar el poema que va inspirar aquell video:




Llums de Nadal a Sant Just
I
Tremoloses bombetes s’il·luminen
com si fossin les llàgrimes d’algú.
Em miro el nostre pati
i el trobo gris i fred aquest capvespre
dessota el cel lilós on es dibuixen
a contrallum les fulles del llorer,
un negre fi i estampat.
La teva mare em diu:
Tu i jo, de tant en tant, ho perdem tot.
Tremolosos, els llums en els carrers:
de sobte, tots s’han apagat per tu.
II
Avui tots els colors dels contes
com els verds de les canyes vora el riu
i els núvols, reflectits al safareig
llueixen en els ulls de la Joana.
Comença a ploure i a través del pati
es mouen les figures del Nadal
de l’any passat.
Veig la Joana riure però de sobte
es gira cap a mi i em mira.
Llavors veig que és un record
que per això la pluja la travessa.



Joan Margarit






*És un poema agredolç. La nostàlgia, la crisi i les dificultats potser faran que per alguns veïns de la nostra comarca que està patint de molt aprop la crisi aquest sigui en algún moment un Nadal més tèrbol. Esperem que això no faci que no tirem endavant. Seguirem endavant!




A tots i a totes bones festes!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada