dimecres, 10 de juny del 2009

Riera de Can Soler


Entre Santa Coloma de Cervelló i Sant Boi de Llobregat, però per ser més exactes, entre el Barri de Molí-Nou Ciutat Cooperativa i la Colònia Güell hi ha una riera que sempre ha fet de frontera natural entre els dos municipis.

La carretera que separa aquests dos nuclis que hem comentat és la BV-2002 que normalment, a les hores puntes, acostuma anar sempre saturada de trànsit. Aquesta carretera passa just al costat de les estacions de FGC dels dos nuclis. Abans era un perill pels vianants però des de fa uns temps van construir una cera ample, com un passeig, que permet anar perfectament caminant des de Molí Nou a la Colònia. Aquesta ampla cera és també ara la cera d'un nucli antiquíssim de cases que estant al costat de la BV-2002. Són conegudes com les cases de la barriada de Can Soler i tot i la proximitat amb la Colònia Güell, formen part de St.Boi.
Aquestes cases ara estan amenaçades de ser derruides per un nou pla urbanístic que pretèn urbanitzar (mai millor dit) un històric torrent o riera que separava els dos nuclis. L'oposició veïnal no ha pogut parar aquest pla.
Més amunt, prop del Col·legi Llor també n'hi ha previst un altre de pla i a la mateixa Colònia Güell fa anys que estan pendents de saber com evoluciona el conegut "pla dels 1200 habitatges".
La pregunta és: queda algún metre quadrat no urbanitzable en el Baix Llobregat? La política del totxo està esgotant els últims metres quadrats que estant quedant a la comarca.
La problema no només són els danys ambientals que això pot suposar sinó també les conseqüències: s'ha estudiat la mobilitat d'aquestes urbanitzacions? S'han estudiat els seus serveis? Seran accessibles per tothom?
Un dels problemes més greus és la mobilitat...No cal ser gaire intel·ligent per adonar-se que crear nous habitatges suposa augmentar la població i augmentar el parc de vehicles. Santa Coloma de Cervelló comença a tenir autèntics problemes de viabilitat i mobilitat de trànsit. Les ments pensants d'aquests projectes argumenten que no només han estudiat l'impacte ambiental sinó també diverses solucions de mobilitat.
Les associacions veïnals no poden fer-hi res. Els plans s'aproven.
La desinformació és gran i només apareixen puntualment alguna notícia en algún mitjà.
Com exemple:
Blocs polítics que en parlen:
Altres blocs que en parlen...
Des d'aquí també destaco el bloc d'un veí de la Cooperativa que segueix antentament el cas:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada